lauantai 22. lokakuuta 2011

Ihana ilta

Jotenkin kauheen kiva päivä ollut, vaikkei olla kummosia tehty. Käytiin kävelyllä auringonlaskun aikaan lähikallioilla, saunottiin ja istuttuamme hetki pyyhkeet päällä parvekkeella kynttilänvalossa, mies keitti iltapalaksi kaakaota. Mä leikkasin kaveriksi leipää ja asettelin nätisti leivänpäälliset tarjolle. Jotenkin se, että näkee vähän vaivaa esillepanoon, tekee ihmeitä ja perusvoileivätkin maistuvat ihmeellisen hyvälle.



Saunassa tuli myös juteltua tästä meidän tilanteesta ja se teki hyvää. Mies ei oo juurikaan omista tuntemuksistaan puhunut, mutta nyt sai sanottua, että kyllä häntäkin huolettaa ja kerrottua vähän minkälaisista huolista on kysymys. Yhdessä tässä siis ollaan, eikä miehelle tää oo yhtään sen vähäpätöisempi asia kuin mulle, vaikka välillä musta onkin tuntunut siltä. Se on hyvä tietää. Oon ehkä turhan paljon pitänyt sisälläni näitä asioita, kun oon kuvitellut, ettei miestä kiinnosta tai se ei halua tietää liikaa. Nyt tiedän, että se haluaa ja on kiinnostunut mun pienimmästäkin oireesta, lämmöstä ja fiiliksestä, joka tähän liittyy. Me ollaan nyt niin valmiita ottaan se lähete vastaan ja alottamaan tää rumba ihan toden teolla!

2 kommenttia:

  1. Oijoi, kun näyttää herkulliselta iltapalalta! :) Mitä leipää tuo on? Näyttää tosi hyvältä.

    Tuo on tavattoman tärkeää, että olette samalla aaltopituudella ajatustenne kanssa. :) Tunne siitä, että tässä tilanteessa ollaan yhdessä, auttaa jaksamaan eikä siinä niin helposti mieskään tunne itseään ulkopuoliseksi. Hoidoissa kun se vaan menee niin, että naista tutkitaan ja hoidetaan, vaikka "vika" olisi miehessä, niinkuin meillä oletettavasti on. Olen kyllä miehelle monesti sanonut, että voin minä mielelläni puolet näistä hormoniannoksista sinulle lahjoittaa. Ei kuulemma tarvitse. :D Mutta miehestä oli mielettömän iso tuki pelottavina päivinä punktiossa ja siirrossa. Olen siis sitä mieltä, että miehen on ihan hyvä olla mukana polikäynneillä, jos vaan pääsee ja haluaa. Silloin hänkin tietää paremmin missä mennään ja on tiiviimmin mukana koko rumbassa.

    VastaaPoista
  2. Leipä on Fazerin mehevä 3 viljan leipä. Löytyy ainakin Prisman leipäosastolta "paperipussileipien" hyllystä. Noita on muitakin hyviä, mutta tuo on yksi lemppareistani noiden unikonsiementen takia. :)

    Juu, ehdottomasti meilläkin tullaan käymään yhdessä tutkimuksissa ja hoidoissa sitten jos/kun ne todenteolla alkavat. Uskon, että siitä on tosi iso apua ja tuki, että mies tietää missä mennään ja miehen kannalta on taatusti tärkeää olla tasavertaisessa asemassa osana tätä, olkoon vika kummassa tahansa.

    VastaaPoista