perjantai 2. syyskuuta 2011

Piinapäivä 17

Täällä on spekuloitu tänään tuhruvuodon syitä Wikipedian avulla. Koitin samalla vähän lihavoida, mitä epäilen eniten/tiedän mulla olevan ja vedellä yli, mitä mulla ei ainakaan pitäisi olla. Ao. jutut siis kopsattu suoraan Wikipedian tuloksista hakusanalla spotting -> Metrorrhagia ja vapaasti suomennettu, jos oon osannut suomentaa.

Kohtuverenvuoto
Endometrioosi
Adenomyoosi
Kohdunulkoinen raskaus
Hormonien epätasapaino
Kohdun limakalvon liikakasvu
Polyypit
Tulehdukset
Ruokavaliot, joissa elimistö joutuu ketoosiin, esim Atkinsin dieetti
Pelkkää keltarauhashormonia sisältävien ehkäisyvalmisteiden käyttö
Vierasesineet kuten kierukka
Kohdunkaulan syöpä
Kohdun myoomat
Suurentunut kohtu ja kuukautishäiriöt
Ovulaatiohäiriöt
Raskaus (kiinnittymisvuoto)
Seksitaudit
Von Willebrandin tauti
Sisäsynnytintulehdus
Munasarjojen toimintahäiriö
PCOS
Muutokset suun kautta otettavassa ehkäisyssä
Kohdun adenokarsinooma
Vammat
Seksuaalinen hyväksikäyttö
Intravitreal bevacizumab

Eipä tosta paljoa viisastunut, mutta onpahan nyt vaihtoehdot kartoitettu! Lämmöthän mulla on taas tänään huippulukemissa, että eipä ainakaan siltä näytä, että vuoto tuosta yltyis. Olin varautunut aloittamaan Clomit heti kolmantena päivänä siitä kun vähääkään näyttää, että vuoto alkais kunnolla, mutta eipä tainnut tarvita. Joko nää on nyt mun menkat tolla pienemmällä metuannoksella tai sitten tää on jotain alkuraskauden vuotoa, joka tosin on hyvinhyvin epätodennäköistä, sillä testasin tänään negan. Oireiden, lämpöjen ja mun normaalin luteaalivaiheen pituuden puolesta plussan kai pitäis jo näkyä. Toisaalta käyrä vihjaa nyt sellastakin, että kiinnittyminen olis voinut tapahtua vasta nyt dpo 14, mutta taitaa olla aikamoista toiveajattelua se...

Onneks lähdetään huomenna aamusta mökille miehen kanssa, niin ei tarvii näitä ehkä niin kovasti spekuloida. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti